sirien, Nerhinn: Právě mne zaujala ta pasáž, kde Perkins zdůrazňuje, proč je důležité, aby to udělal DM...a jaký to má dopad na náladu u stolu. A důvody, proč by to NEměl dělat hráč. To mne zaujalo. Popravdě - musím s Perkinsem souhlasit. Já to rád nechávám na hráčích ze třech důvodů:
a) při shrnutí hráče vidím, jak to působí na samotné hráče, na co oni kladou důraz a v čem oni vid důležitost. Já to pak jen opravím, shrnu, vysvětlím;
b) hráč má tímhle možnost sám určit směřování hry;
c) mohu se bez problémů najíst :-)
..ale sám teď vidím, že to dělám špatně. Že jeho argumentace je lepší, protože kdo jiný, než DM, má vědět, co je důležité? Zejména u zašmodrchaných zápletek? Považuji to za velmi elegantní mechaniku, která zároveň hezky vymezí hranici mezi "kecáme a večeříme" a "hrajeme"